Charakteristika marketingu
Úvodem o marketingu
Podstatou existence většiny firem je vytvořit zisk. Výroba sama o sobě
ale samozřejmě zisk nevytváří, ten je výsledkem až prodeje zboží či služeb. Marketing obecně napomáhá firmě uspokojit vlastní potřeby tím, že
identifikuje situaci na trhu, pochopí jeho potřeby, odlišnosti, specifikace
atp., a na tomto základě umožňuje činit správná podnikatelská rozhodnutí a tím
snížit podnikatelská rizika.
K tomu slouží zejména:
-
průzkum potřeb zákazníků,
-
možnosti ovlivňování potřeb zákazníků,
-
poznávání konkurence,
-
zvolení strategie boje s konkurencí o zákazníka,
-
vývoj výrobku,
-
podpora prodeje,
-
reklama,
-
distribuce výrobku atp.
Marketing se tedy nezabývá samotným prodejem, ale prodej je součástí
širokého spektra marketingu. Aby marketing mohl fungovat, musí být zajištěn
přístup k přesným, objektivním a rychlým informacím, jejichž získáváním se
zabývá marketingový výzkum. Podstatou marketingu je zákazník,
jehož požadavky se kladou vždy na první místo. Uspokojit všechny požadavky
všech zákazníků je prakticky nemožné,…