dnes je 2.12.2022

Input:

Charakteristika marketingu

7.7.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Charakteristika marketingu

Úvodem o marketingu

Podstatou existence většiny firem je vytvořit zisk. Výroba sama o sobě ale samozřejmě zisk nevytváří, ten je výsledkem až prodeje zboží či služeb. Marketing obecně napomáhá firmě uspokojit vlastní potřeby tím, že identifikuje situaci na trhu, pochopí jeho potřeby, odlišnosti, specifikace atp., a na tomto základě umožňuje činit správná podnikatelská rozhodnutí a tím snížit podnikatelská rizika.

K tomu slouží zejména:

  • průzkum potřeb zákazníků,

  • možnosti ovlivňování potřeb zákazníků,

  • poznávání konkurence,

  • zvolení strategie boje s konkurencí o zákazníka,

  • vývoj výrobku,

  • podpora prodeje,

  • reklama,

  • distribuce výrobku atp.

Marketing se tedy nezabývá samotným prodejem, ale prodej je součástí širokého spektra marketingu. Aby marketing mohl fungovat, musí být zajištěn přístup k přesným, objektivním a rychlým informacím, jejichž získáváním se zabývá marketingový výzkum. Podstatou marketingu je zákazník, jehož požadavky se kladou vždy na první místo. Uspokojit všechny požadavky všech zákazníků je prakticky nemožné,

Nahrávám...
Nahrávám...