dnes je 20.9.2019
Input:

Charakteristika pracovních pozic - Specialisté, 1. část

11.11.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer

Charakteristika pracovních pozic – Specialisté, 1. část

LEKTOR, TRENÉR (LECTURER, TRAINER)

Charakteristika pracovních pozic
Vzdělání a praxe:

VŠ humanitního směru, 3–5 let praxe ve vzdělávání, v zahraničních společnostech je vyžadována znalost světového jazyka.

Znalost práce na PC:

MS Office (Word, Excel), Internet.

Náplň práce:

vyučování, vedení speciálních kurzů a tréninků, sestavování programu kurzů, vyhodnocování úspěšnosti kurzů.

Osobnostní předpoklady:

komunikativní, dobrý vztah k lidem, didaktický talent (tj. schopnost vysvětlovat), schopnost zaujmout a motivovat. Vhodné pro aktivní a temperamentní osobnost, která se realizuje při komunikaci s lidmi a nemá obavy vystoupit před větším publikem.


PERSONALISTA (HUMAN RESOURCES CLERK)

Charakteristika pracovních pozic
Vzdělání a praxe:

VŠ ekonomického nebo humanitního směru, 3–5 let praxe v personální oblasti, znalost zákoníku práce.

Znalost práce na PC:

MS Office (Word, Excel), Internet, podnikové informační systémy, personální software (napr. SAP – modul HR, Nugget, Vema, Unicos, PMSV, KS, OK-systém aj.).

Náplň práce:

personální agenda společnosti, výběr a přijímání nových zaměstnanců, přidružená administrativa (zajištění zdravotního a sociálního pojištění zaměstnanců, komunikace s úřadem práce), tvorba pracovních smluv, agenda spojená s rozvázáním pracovního poměru, tvorba popisu pracovních pozic (v konzultaci s odbornými zaměstnanci), zajištění a rozvoj péče o zaměstnance (vzdělávání, školení, odborné tréninky, příspěvky na stravování,

sportovní aktivity apod.).

Osobnostní předpoklady:

dobrý vztah k lidem, vstřícnost, ochota, empatie, zájem o zaměstnance, asertivita, schopnost udržet si pevné hranice. Pozice, ve které se bude dobře cítit komunikativní člověk preferující každodenní kontakt s lidmi, který má zároveň vztah i k administrativním a systematickým činnostem.


Poznámka:

V menších společnostech bývá tato pozice sloučena s pozicí mzdové účetní.


PERSONÁLNÍ ŘEDITEL (HUMAN RESOURCES MANAGER)

Charakteristika pracovních pozic
Vzdělání a praxe:

VŠ humanitního nebo ekonomického směru, 5–7 let praxe v personální oblasti, velmi dobrá znalost zákoníku práce, bývá vyžadována znalost jednoho světového jazyka.

Znalost práce na PC:

MS Office (Word, Excel), Internet, podnikové informační systémy, personální a mzdový software (např. SAP – modul HR, Nugget, Vema, Unicos, PMSV, KS, OK-systém aj.).

Náplň práce:

tvorba globální personální strategie společnosti, řízení a zastřešení všech personálních procesů společnosti, vedení personálního oddělení a mzdové účtárny, organizování náboru zaměstnanců, spolupráce s personálními agenturami, inzerce, výběr a přijímání zaměstnanců, agenda spojená s rozvázáním pracovního poměru, tvorba motivačního systému odměňování, plánování a realizace nadstandardních programu péče o zaměstnance (vzdělávání, školení, odborné tréninky, příspěvky na stravování, sportovní aktivity, apod.), reporting generálnímu řediteli.

Osobnostní