dnes je 1.6.2020

Input:

Horké chvilky personalisty - očekávání uchazečů

11.11.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer

Horké chvilky personalisty – očekávání uchazečů

První představa začínajícího personalisty o tom, co může být nepříjemné na pohovoru, se většinou váže k tomu, co udělá uchazeč. Pravdou je, že rizikem je spíš to, jak zareaguje on sám. Jde o to, že personalista by měl dobře znát podmínky svého zaměstnavatele i konkrétního manažera. Je potřeba se orientovat v termínech nástupu, benefitech a jejich čerpání, platovém rozpětí, nárocích na odměny a jejich čerpání, pracovní době (např. směnnost, klouzavá pracovní době), ale také v možnostech dát někomu výjimku a u koho je to možné.

Je to poměrně hodně otázek. Některé jsou samozřejmostí, ale jiné Vás nenapadnou, dokud se na ně někdo z uchazečů nezeptá. Je důležité si uvědomovat, že všeobecné firemní podmínky, které platí pro většinu zaměstnanců, nemusí platit v jednom konkrétním oddělení. Určité obory mají svá specifika a pokud kandidáta na pozici v této oblasti špatně informujete, můžete ho definitivně ztratit. Představte si, že máte nastavenou pracovní dobu od 8 hodin. Málokdy to platí pro IT