Jak na e-mailovou reklamní kampaň
Předchozími úpravami jsme ale stále nevyřešili ten největší problém –
rozumné sledování e-mailových kampaní. Řešení lze najít více, ukažme si jedno z
nich. Ideální by bylo, kdyby odkaz v e-mailu mohl vypadat třeba následovně:
http://www.example.com/#kampan
Využijeme možnost uživatelské segmentace návštěvníků, kterou nabízí
Google Analytics. Za segment budeme v našem případě považovat všechny
návštěvníky, kteří navštívili tuto URL adresu. K označení segmentu nabízí
Google Analytics funkci:
__utmSetVar();
Statistiky pro jednotlivé segmenty lze následně sledovat v reportu Marketing Optimization > Visitor Segment Performance >
User-defined. Takže pak už jen stačí jako segment označit všechny
návštěvníky, kteří navštívili danou URL adresu, což lze vyřešit například
následujícím javascriptovým kódem, jejž vložíte do svých stránek:
<script type="text/javascript">
fragment = window.location.hash;
…