Katalogy
Průměrný návštěvník internetu hledá informace obvykle v katalozích nebo
fulltextovým vyhledáváním klíčových slov. Katalogy použijeme především pro
specifické otázky – například při hledání firmy je na Seznamu katalog firem (má
i vlastní doménu „firmy.cz“)
Katalogem se přitom rozumí přístup k informacím postupným upřesňováním
požadavku pomocí stromově větvené nabídky (tedy například: seznam kategorií a
dále u kategorie seznam podkategorií atd.) V katalogu firem proto nejprve
volíme podle oborů, dále podle podoborů (případně i ve více úrovních) a
následně podle krajů. Prostřednictvím katalogu hledající upřesňuje své
požadavky dle nabízených možností – je tedy veden a nemusí příliš přemýšlet (na
rozdíl od vymýšlení klíčových slov k hledání fulltextem). Katalogy jsou proto
pro svoji pohodlnost oblíbené. Z hlediska tvůrce stránky pak samozřejmě
vyvstává otázka - do kterých katalogů a kategorií svůj web optimálně
zařadit.
Katalogy v…