10.4.1
Marketingový informační systém (MIS)
Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Marketingové plánování vyžaduje řadu informací k tomu, aby bylo
úspěšné. Každá firma, bez ohledu na to, jak je velká, potřebuje sledovat
všechno, co se děje uvnitř firmy i v jejím okolí, a tyto informace používat pro
své plánování.
Existuje řada definicí marketingového informačního systému. Podle
Philipa Kotlera můžeme MIS definovat takto: "Marketingový informační
systém zahrnuje pracovníky, zařízení a informační technologii pro sběr,
třídění, analýzy, vyhodnocování a distribuování potřebných, včasných a přesných
informací tvůrcům marketingových rozhodnutí.“ Na následujícím obrázku
vidíme, jak může fungovat informační systém:
Marketingový informační systém:
NahoruVstup
Vstup informací:
-
tvorba systému, sběr dat a informací důležitých pro zlepšení
rozhodování ve firmě,
-
výběr a pořízení technického a programového vybavení ke
zpracování dat (hardware a software),
-
zabezpečení systému vstupu jak ze strany externích zdrojů, tak
interních zdrojů,
-
zajištění informačního systému potřebným personálem.
NahoruZpracování
Zpracování:
-
provádění operací s informacemi s využitím různých metod, a to
matematických, statistických...,
-
zachycení minulosti, současnosti i odhad budoucnosti sledovaných
jevů a činností podniku, sestavování tabulek, grafů a zpráv.
NahoruVýstup
Výstup informací: