Použití klíčových slov
Klíčová slova používáme v textu stránky zejména v nadpisech a jejich
výskyt soustřeďujeme hlavně na začátek (první třetinu) obrazovky. Je tomu
tak z hlediska psychologického i technického. Pokud totiž návštěvník začne číst
náš web a brzy nenarazí na klíčová slova, nepochopí obvykle souvislost webu s
hledaným tématem a dál již číst nebude. Podobně (a ze stejného důvodu) se chová
i robot vyhledávače, který stránku objeví. Počátku stránky přikládá větší
důležitost a delší upovídané stránky ani nemusí celé prohlédnout. Robot navíc
věnuje značnou pozornost výrazným nadpisům na samém počátku stránky. Výškovému
(vertikálnímu) rozmístění klíčových slov na stránce (obrazovce) se odborně říká prominence a je dalším hodnotícím faktorem vyhledávače ve vztahu k
nalezenému klíčovému slovu. V horní…