201
Konkrétní příklady sestavení školicího plánu
Jiří Pokorný
NahoruKoučování týmu mistrů
V této lekci si uvedeme konkrétní příklady dvou důležitých písemných dokumentů se základním schématem práce kouče. Začínáme vždy příkladem školicího plánu, na který navazuje konečná písemná zpráva. Příklady jsou vytvořeny pro tyto tři skupiny:
1. vzdělávací program – koučování týmu mistrů,
2. vzdělávací program – trénink pro nákupní oddělení,
3. vzdělávací program – individuální koučink.
NahoruPříklad 1: Koučování týmu mistrů (výrobní firma si objednává první úvodní seminář pro čtyři mistry)
A. Školicí plán
Určeno:
Termín:
Rozsah:
-
V 1. i 2. bloku proběhne pro každého účastníka 3x koučink v intervalu tří týdnů + jeden školicí den pro celou skupinu, tedy celkem šest koučinků a dva školicí dny pro každého z účastníků – dohromady tedy 18 koučinků a dva školicí dny.
-
Koučink bude trvat 90 až 120 minut (dle potřeby účastníka), školicí den bude probíhat od 8.00–16:00 (2 x 15minutová pauza, 1x 60minutová pauza).
Cíle:
-
posílení vztahů v týmu a lepší zvládání stresu,
-
rozvoj manažerského stylu a komunikačních dovedností,
-
proaktivní přístup přinášející nové návyky,
-
zvládání změn a vývoje firmy.
Metodika:
Lektor: Jiří Pokorný
Cena: 20 000 Kč
Platební podmínky:
-
celý vzdělávací program bude hrazen v měsíčním cyklu,
-
každá z faktur bude splatná k 15. dni v kalendářním měsíci.
Místo konání:
B. Hodnocení
Hodnocení programu účastníky semináře
Pan Krátký
S programem jsem spokojen, nejvíc oceňuji, že jsem se naučil techniky na vlastní zklidnění. Dále mě oslovilo téma obrany proti manipulaci. Ale už teď po koučinku dokážu lépe vyjít s kolegy.
Pan Zelený
Nejvíc mi dalo téma změny manažerského stylu, na případové studii jsem zjistil, že teoreticky už potřebnou změnu umím udělat.
Pan Boháč
Část programu jsem znal, ale rád jsem si ho zopakoval. Z nových témat se mi líbila práce s vlastním stínem. Důležité je, že teď po programu máme k sobě blíž.
Paní Bílá
Mně nejvíc pomohla zpětná vazba od všech. Zjistila jsem, že ostatní některými způsoby štvu a je to vlastně zbytečné.
Hodnocení týmu lektorem
Paní Bílá pracovala v programu s mimořádným nasazením, chtěla věci měnit. Atmosféra byla otevřená, aktivní – nikdo se nebál ani velmi citlivých témat. Zásadním tématem bylo, aby si dokázali vyříkat mezi sebou ty skutečnosti, které silně brzdí interní komunikaci mezi těmito manažery. To je obsaženo v následující týmové inventuře.
Týmová inventura
V první části programu se v rámci řízené diskuze skupina vyjadřovala k situacím, které jsou v týmu provázeny velkými emocemi. Každý se vyjádřil ke zbývajícím třem členům, především k tomu, co na každém kolegovi oceňuje, a poté přišly na řadu i kritické připomínky s doporučením, jak jednat jinak.
OCENĚNÍ
Doporučení s připomínkou:
-
některé záležitosti vyřizuje mimo strukturu,
-
občas se chová jako „nadvedoucí”,
-
měl by mnohem více delegovat práci,
-
měla by se víc soustředit na svůj tým,
-
více trpělivosti, méně emotivních cholerických výbuchů,
-
snaží se řídit i lidi z jiných týmů.
Argumentační simulovaný trénink
Případová studie: Malá ZOO (zaměřená na analýzu…