dnes je 29.3.2024

Input:

Konkrétní příklady sestavení školicího plánu

9.11.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

201
Konkrétní příklady sestavení školicího plánu

Jiří Pokorný

Koučování týmu mistrů

V této lekci si uvedeme konkrétní příklady dvou důležitých písemných dokumentů se základním schématem práce kouče. Začínáme vždy příkladem školicího plánu, na který navazuje konečná písemná zpráva. Příklady jsou vytvořeny pro tyto tři skupiny:

1. vzdělávací program – koučování týmu mistrů,

2. vzdělávací program – trénink pro nákupní oddělení,

3. vzdělávací program – individuální koučink.

Příklad 1: Koučování týmu mistrů (výrobní firma si objednává první úvodní seminář pro čtyři mistry)

A. Školicí plán

Určeno:

  • pan Krátký, pan Zelený, pan Boháč, paní Bílá

Termín:

  • 1. blok – květen až červen 2017

  • 2. blok – září až listopad 2017

Rozsah:

  • V 1. i 2. bloku proběhne pro každého účastníka 3x koučink v intervalu tří týdnů + jeden školicí den pro celou skupinu, tedy celkem šest koučinků a dva školicí dny pro každého z účastníků – dohromady tedy 18 koučinků a dva školicí dny.

  • Koučink bude trvat 90 až 120 minut (dle potřeby účastníka), školicí den bude probíhat od 8.00–16:00 (2 x 15minutová pauza, 1x 60minutová pauza).

Cíle:

  • posílení vztahů v týmu a lepší zvládání stresu,

  • rozvoj manažerského stylu a komunikačních dovedností,

  • proaktivní přístup přinášející nové návyky,

  • zvládání změn a vývoje firmy.

Metodika:

  • interaktivní koučink,

  • supervize stavu,

  • mentoring,

  • pohybové a komunikační hry.

Lektor: Jiří Pokorný

Cena: 20 000 Kč

Platební podmínky:

  • celý vzdělávací program bude hrazen v měsíčním cyklu,

  • každá z faktur bude splatná k 15. dni v kalendářním měsíci.

Místo konání:

  • individuální koučinky v prostorách dodavatele,

  • semináře v prostorách objednatele.

B. Hodnocení

Hodnocení programu účastníky semináře

Pan Krátký

S programem jsem spokojen, nejvíc oceňuji, že jsem se naučil techniky na vlastní zklidnění. Dále mě oslovilo téma obrany proti manipulaci. Ale už teď po koučinku dokážu lépe vyjít s kolegy.

Pan Zelený

Nejvíc mi dalo téma změny manažerského stylu, na případové studii jsem zjistil, že teoreticky už potřebnou změnu umím udělat.

Pan Boháč

Část programu jsem znal, ale rád jsem si ho zopakoval. Z nových témat se mi líbila práce s vlastním stínem. Důležité je, že teď po programu máme k sobě blíž.

Paní Bílá

Mně nejvíc pomohla zpětná vazba od všech. Zjistila jsem, že ostatní některými způsoby štvu a je to vlastně zbytečné.

Hodnocení týmu lektorem

Paní Bílá pracovala v programu s mimořádným nasazením, chtěla věci měnit. Atmosféra byla otevřená, aktivní – nikdo se nebál ani velmi citlivých témat. Zásadním tématem bylo, aby si dokázali vyříkat mezi sebou ty skutečnosti, které silně brzdí interní komunikaci mezi těmito manažery. To je obsaženo v následující týmové inventuře.

Týmová inventura

V první části programu se v rámci řízené diskuze skupina vyjadřovala k situacím, které jsou v týmu provázeny velkými emocemi. Každý se vyjádřil ke zbývajícím třem členům, především k tomu, co na každém kolegovi oceňuje, a poté přišly na řadu i kritické připomínky s doporučením, jak jednat jinak.

OCENĚNÍ

   
Pan Krátký Pan Zelený
  • přístup k lidem

  • rázný

  • přehled

  • celkový přehled

  • snaživý

  • organizace

  • spolehlivý

  • cílevědomý

  • organizace práce

  • zarputilý

  • spravedlivý

  • rádce

  • zábavný

  • loajalita

  • pracovitý

  • humorný

  • důvtipný

  • ostrost

  • pořádkumilovný

  • systematický

Pan Boháč Paní Bílá
  • spolehlivý

  • smysl pro humor

  • rozmanitost práce

  • cílevědomá

  • spravedlivý

  • veselá

  • spolehlivý

  • schopná

  • dobrácký

  • výkonná

  • vstřícný

  • úsměv

  • tlumí emoce

  • zábavná

Doporučení s připomínkou:

  • některé záležitosti vyřizuje mimo strukturu,

  • občas se chová jako „nadvedoucí”,

  • měl by mnohem více delegovat práci,

  • měla by se víc soustředit na svůj tým,

  • více trpělivosti, méně emotivních cholerických výbuchů,

  • snaží se řídit i lidi z jiných týmů.

Argumentační simulovaný trénink

         
Pan Krátký Paní Bílá
„plusy” plusy
  • sebevědomí

  • hraje si s vlasy, ovlivňování

  • řečnické otázky

  • řečnické otázky

  • silný hlas

  • osobní příklady manipulace

  • emoce

  • odvrátila se od něj (postoj těla)

  • racionalita

  • emoce v projevu

  • pauzy

  • racionální a emocionální argumenty

  • angažovanost

  • extrémní hlasový tlak

  • racionální a emoční argumenty

  • kvalita argumentů

  • práce s časem

mínusy mínusy
  • malý oční kontakt

  • jen minuta, málo argumentů

  • silová gesta prstem

  • neměnnost tónu hlasu

  • „medvědí” mimika

  • 2,5 minuty (zadání bylo mluvit 3 minuty)

 
Pan Boháč Pan Zelený
„plusy” „plusy”
  • bez poznámek

  • umí naslouchat

  • „natlačil” oponenta do začátku

  • úsměv

  • humor

  • dobrý příklad na úvod

„mínusy” „mínusy”
  • až příliš úsměvu

  • chybí gesta

  • nenaslouchá (jakoby byl jinde)

  • mimika

  • 1,5 minuty, málo využitý čas (zadání bylo 3 minuty)

Případová studie: Malá ZOO (zaměřená na analýzu

Nahrávám...
Nahrávám...