10.2.8
Nová paradigmata (vzory) marketingu
Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
V současnosti se intenzivně vyrovnávají konkurenční trhy s
přírůstkovou poptávkou a zákazníci si "diktují jednací pořádek“. Radikálně se
změnily role prodávajících, kteří se ucházejí o kupní sílu zákazníků. Tento
zvrat od vzácného zboží k vzácným zákazníkům je podstatou tzv. "marketingu 2.0“ , což je autory chápáno jako nové období marketingu. První
a druhé období marketingu přitom nemá vyhraněnou časovou hranici. Marketing 2.0
se liší od marketingu 1.0 mnohými cestami.
Paradigmata posunu marketingu :
Marketing 1.0 (1950-2000)
Cíle:
-
nalezení takového množství zákazníků, jakého jen je možné
dosáhnout,
-
masový marketing soustřeďující se na nové zákazníky,
-
zpřesnění definice značky (povědomí a představa),
-
využití IT ke…